• RSS
  • Pinterest
  • Facebook
  • Twitter
  • Google+ F1PARK
  • Youtube

İstanbul Park Virajları

Posted by éndér_48 on Pazar, Haziran 07, 2009 No comments



1. Viraj ( Vites: 3 G-Kuvveti: 2.5 Hız: 140 km/s)

Burada eğim farkı olduğu için apeksi görmek çok zor.Bu yüzden döneceğiniz noktayı kestirmek kolay değil.1. viraj İstanbul Park'ın en zor ve en kör dönemeçlerinden birisi.Yokuş aşağı olması da frenajı zorlaştırıyor.Frene bastığınızda ön tarafa çok fazla yük biniyor ve o anda otomobilin arkadan kayma olasılığı çok fazla.Burada GP2 araçlarıyla 6. vitesten 3. vitese iniyoruz.Bu da aşağı yukarı 270 km/s civarı bir hızdan, 140-150 km/s'ye inmek anlamına geliyor.Burada -3.8 G'ye varan frenaj kuvvetleriyle karşılaşıyoruz.


2. Viraj
( Vites: 4 G-Kuvveti: 2.5 Hız: 205 km/s )

Birinci virajın çıkışı hayli geniş.Sağ yatık olan 2. viraj yokuş yukarı ve ilk virajdan çıkarken buraya taşınan hız çok önemli.Virajın girişi pistin en alçak noktası ve üçüncü viraja doğru dik bir biçimde yükseliyor.


3. Viraj ( Vites: 4 G-Kuvveti: 2.5 Hız: 155 km/s )

Sağa doğru eğim var ve tırmanış devam ediyor.3. virajın en önemli özelliği pistin en yüksek noktası olması.Burası da yine çok kör bir viraj ve burada 50 metre tabelasını referans olarak alıyoruz.Vİrajı yaklaşık 160 km/s hızla dönüyoruz.


4. Viraj ( Vites: 2 G- Kuvveti: 2 Hız: 95 km/s )

Dördüncü viraj da eğimli.Burada gerçekten fazlasıyla eğim var.Hatta apekse geldiğiniz zaman sağ ön lastiğin havaya kalktığını görebilirsiniz.Burası pistin yapısı bakımından geniş bir viraj ama aynı zamanda da çok keskin bir yer.4. virajı dönüş hızımız minimum 90 km/s.Kısacası bu bölüm düşünüldüğünden çok daha hızlı geçiliyor.


5. ve 6. Viraj ( Vites: 2-3 G-Kuvveti: 2-2.5 Hız: 125-170 km/s )

5. ve 6. dönemeçler tek bir viraj gibi.Bu yüzden aynı çizgide dönmek çok önemli.6. virajın çıkışında ise kısa da olsa bir düzlük var.Bu komplekse giriş hızımız 120 km/s ve çıkış hızımız da 160-180 km/s civarı oluyor.


7. Viraj ( Vites: 3 G-Kuvveti: 2.5 Hız: 125 km/s )

Bu viraj pistin en güzel virajlarından birisi.Bir anda yokuş yukarı oluyor.Tabii böyle olması da ön tarafa yük binmesine yol açıyor.Dolayısıyla d adireksiyon bir anda sertleşiyor.Viraja girilirken -3.5 G'lik bir frenleme yükü biniyor.


8. Viraj ( Vites: 5 G-Kuvveti: 4 Hız: 225 km/s )

Hiç kuşkusuz 8. viraj sadece pistin değil, kesinlikle Formula 1'in en özel virajı.Aslında tek dönemecin içinde dört tane sol viraj var.Yarattığı yer çekiminden dolayı, burada zor anlar yaşanmasına sebep oluyor.GP2 aracıyla olmasa bile F1 aracıyla tam gaz alınabilir.Virajın ortası 230 km/s hızla dönülüyor ve 260 km/s hızla da çıkılıyor.Buradan sonra da pistin kısa düzlüğü geliyor.


9. ve 10. Viraj ( Vites: 3-3 G-Kuvveti: 2-2.5 Hız: 125-160 km/s )

8. virajdan sonra kısa bir düzlük olsa da yokuş aşağı olduğu için 9. viraja gelinirken yavaşlaması çok zor oluyor.Bu yüzden kendinize iyi bir frenaj noktası bulmanız gerekiyor.9. virajı geçtiğinizde 10. virajın girişi hafif yokuş yukarı.9. virajın girişini kaçırmanız çok kolay.Kör bir viraj değil fakat istediğiniz çizgide bir dönüş yapmak çok zor.


11. Viraj ( Vites: 6 G-Kuvveti: 2.5 Hız: 275 km/s )

10. virajdan çıkarken buraya taşıdığınız hız çok önemli.11. viraj arka düzlüğün bir parçası ve dönmesi çok kolay.Burayı tam gaz dönebilirsiniz.


12. Viraj ( Vites: 2 G-Kuvveti: 2 Hız: 80 km/s )

Pistin en uzun düzlüğünü geçtikten sonra 12. viraja gelirken 300 km/s gibi bir hıza ulaşılabilir.Oradaki 100 metre tabelası referans alınabilir ancak frene takriben 90-95 metre kala basılıyor.Geçiş yapılacak en uygun yer.Yüksek hızlardan bir anda düşük hızlara iniliyor.Burada da -4.0 G'lik bir frenaj kuvvetine maruz kalınıyor.


13. ve 14. Viraj ( Vites: 2-2 G-Kuvveti: 2-2 Hız: 85-90 km/s )

Gerçekten 12,13 ve 14. virajlar pistin en sıkıcı yerleri konumunda.Ama 3. sektörün bu kısmı tur zamanı için oldukça önem teşkil ediyor.Buradaki hızın mümkün oldukça yüksek tutlması gerekiyor.

0 yorum:

Yorum Gönder

Yorumunuz için teşekkürler.

 



  • Instagram
  • - Pit Babes -